به عنوان نخستین دانشگاه در كشور؛

طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران وارد مرحله اجرائی شد

طرح دانشگاه بدون دخانیات در دانشگاه تهران وارد مرحله اجرائی شد این با من: برای نخستین بار در کشور، طرح دانشگاه بدون دخانیات بعنوان یک برنامه راهبردی در دانشگاه تهران بطور رسمی وارد مرحله اجرائی شد.



به گزارش این با من به نقل از دانشگاه تهران، طرح «دانشگاه بدون دخانیات» بعد از بررسی و تدوین در شورای راهبری و سیاست گذاری مشاوره و بهداشت روان دانشگاه تهران در خردادماه ۱۳۹۵، طی برگزاری جلسات گوناگون با افراد متخصص و نمایندگان تشکل ها و نهادهای دانشجویی و بررسی تجارب دانشگاه های داخلی و خارجی در زمینه اجرای برنامه های کنترل و پیش گیری از مصرف دخانیات، در شورای فرهنگی دانشگاه تصویب و در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در تاریخ ۵ مرداد ۹۸ به تصویب نهایی رسید.
تشکیلات اجرائی خط مشی دانشگاه بدون دخانیات شامل «شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی» با ریاست رئیس دانشگاه (دکتر محمود نیلی احمدآبادی)، نایب رییس معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه (دکتر سعید حبیبا) و سه کارگروه «فرهنگی و اجتماعی» با مسئولیت مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه (دکتر محمدعلی زارع چاهوکی)، «مشاوره و درمان» با مسئولیت رئیس مرکز مشاوره دانشگاه (آقای حمید پیروی) و «اطلاع رسانی و رسانه» با مسئولیت مدیر کل روابط عمومی دانشگاه (دکتر عباس قنبری باغستان) تشکیل شده است.
لازم به ذکر است برنامه های عملیاتی این طرح در اسفند ماه سال قبل به تصویب نهایی رسید و جهت اجرا در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد. در این راستا نایب رییس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی «دانشگاه بدون دخانیات» (دکتر سعید حبیبا) بر روند اجرای برنامه های کارگروه های دانشگاه بدون دخانیات نظارت می نمایند.
دانشگاه تهران بعنوان نخستین دانشگاه در ایران است که طرح «دانشگاه بدون دخانیات» را بصورت مدون تصویب کرده و در حال اجرای آن می باشد. باتوجه به اهمیت مقوله «مسئولیت اجتماعی» دانشگاه ها و پیشگامی دانشگاه تهران در این عرصه بعنوان یک دانشگاه نسل چهارمی، انتظار می رود این طرح بعنوان یک الگوی ملی مورد توجه قرار گرفته و گامی مؤثر در فرهنگ سازی در زمینه کاهش و کنترل مصرف دخانیات داشته باشد.
در جلسات شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی «دانشگاه بدون دخانیات»، نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و سازمان بهداشت جهانی (WHO) حضور داشتند و امید است که با بهره مندی از پشتیبانی فنی و تخصصی و اجرائی سازمان های مذکور، گواهی نخستین دانشگاه بدون دخانیات ایران در خرداد ماه ۱۴۰۰ از دفتر نمایندگی سازمان بهداشت جهانی ستاندن گردد.
گفتنی است؛ علاقه مندان برای اطلاع از گام های اولیه طرح دانشگاه بدون دخانیات می توانند به صفحه اختصاصی این طرح در وب سایت رسمی دانشگاه تهران مراجعه کنند.


منبع:

1400/03/03
21:20:31
5.0 / 5
1015
تگهای خبر: تخصص , خدمات , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما