معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:

معاونان فرهنگی با كمك فعالان دانشجویی مشكلات را شناسایی كنند

معاونان فرهنگی با كمك فعالان دانشجویی مشكلات را شناسایی كنند به گزارش این با من معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار داشت: معاونان باید در ارتباط گیری با فعالان دانشجویی، خلاهای موجود را شناسایی و از پشت میزنشینی اجتناب كنند.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، دکتر فرزاد جهان در نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: وظایف اصلی معاونت فرهنگی در سه محور سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی و حمایت ترسیم شده است. کاری که اساتید، دانشجویان و تشکل های دانشجویی می توانند انجام دهند، معاونان فرهنگی نباید انجام دهند و از نظر ما حرام قانونی می باشد.
وی ادامه داد: سند دانشگاه اسلامی منبع اصلی تغذیه مدیریت فرهنگی است اما نیاز به تخصیص دارد چونکه منابع ما محدود است؛ بجای این که منابع محدود را صرف اهداف کلی نماییم، باید صرف اولویت ها شود. مولفه های کلیدی و اقطاب اثرگذار در همین راستا مطرح گردیده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تدوین بخشنامه ها و دستورالعمل ها در امتداد همین نقش سیاست گذاری و تسهیل و تقویت فعالیت هاست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی با اشاره به بودجه ستادی بیان کرد: سهم بودجه ستاد از ۳۳ درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است تا واحدهای دانشگاهی بتوانند کارهای فرهنگی را با دستی باز انجام دهند و آنها را پیگیری کنند.
جهان بین با اشاره به سفرهای استانی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: سفرهای استانی سبب همسوسازی اهداف و اراده ها می شود. معاونان فرهنگی نیز باید ارتباط خودرا با اساتید و تشکل ها و کانونها و... تقویت کنند؛ در واقع معاونان باید در همین ارتباط گیری با فعالان دانشجویی، خلاهای موجود را شناسایی و از پشت میزنشینی اجتناب کنند.
وی با اشاره به کارهای پراثر و کم هزینه، معاونان را به شناسایی و انجام این فعالیت ها ارجاع داد. ضمن اینکه عزم و اراده موجود در معاونان فرهنگی نشان میدهد که به فضل الهی و به زودی، شاهد تحول فرهنگی خواهیم بود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه حضرت محمد(ص) پیغمبر اسلام، موفق ترین شخصیت عالم بشریت است، اظهار داشت: یکی از سندهای اثبات این ادعا، کتاب «خورشید اسلام چگونه درخشید؟» نوشته مرحوم محمدباقر علم الهدی است، در این کتاب به شکل روشن و شفاف زندگی پیامبر (ص) بعنوان موفق ترین شخصیت عالم بشریت به تصویر کشیده شده است.
شریفانی با اعلان اینکه پیغمبر (ص) در نبود امکانات و بدترین فرهنگ با دست خالی و هزار مانع موفق ترین بود، اظهار داشت: این در حالیست که ما امروز با داشتن ابزار و وسایل نمی توانیم به چنان موفقیتی برسیم و این امر بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با اعلان اینکه پیغمبر اسلام (ص) برای کارهای خود برنامه ریزی درست و صحیح داشت، اظهار نمود: هر کسی بتواند یک برنامه درست برای کارهای خود داشته باشد، نیمی از موفقیت را طی کرده است. معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه باید این مسائل را سرلوحه کار خود قرار داده تا به موفقیت برسند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اعلان اینکه در قرآن به چهار برنامه برای پیغمبر اشاره شده، اظهار داشت: برنامه اول حضرت محمد (ص)، تلاوت قرآن، برنامه دوم تفسیر و تفهیم قرآن برای مردم، برنامه سوم استفاده از آموزه های قرآن در زندگی مردم و محیط کار و برنامه چهارم نخبه پروری بود، در واقع پیغمبر یک مسیر اصلی را دنبال می کرد تا مردم بعد از آشنایی با مفاهیم قرآن آموزه های قرآن را فهمیده و در زندگی خود پیاده کنند. این مساله بسیار مهمست که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اعلان اینکه نیمی از موفقیت در برنامه داشتن و نیمی دیگر به شخصیت افراد مربوط می شود، اظهار داشت: شخصیت پیامبر اسلام بر طبق آیه ۱۵۹ سوره آل عمران دارای ۱۰ خاصیت مهم بود که شامل «رحیم بودن»، «تکیه به خدا»، «شخصیت لین و لطیف»، «جاذبه و روابط عمومی بالا»، «گذشت»، «پالایش و تطهیر»، «مشورت»، «مرد عمل»، «توکل بر خدا» و «صداقت و درستی» است.
شریفانی اشاره کرد: این ۱۰ خاصیت بسیار حائز اهمیت می باشد و معاونان فرهنگی و دانشجویی باید تلاش کنند تا این ۱۰ خاصیت را در خود رشد دهند.
وی با اعلان اینکه مشورت یکی از امور واجب برای کار فرهنگی در دانشگاه است، اظهار داشت: صداقت و درستی نیز بعنوان شرط اول موفقیت در کار فرهنگی حائز اهمیت می باشد که باید به آن توجه گردد. دراین زمینه معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باید مانند پیامبر اسلام(ص) که برنامه داشتند و روش مند عمل می کردند، در امتداد تحقق اهداف فرهنگی دانشگاه با برنامه و روش مند فعالیت کنند.
وی خطاب به معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: لازم است تا با تلاش و برنامه ریزی یک حرکت قرآنی گسترده عمیق در واحدهای دانشگاه آزاد شکل گیرد. این امر بسیار مهمست چونکه مباحث قرآنی هم وظیفه ماست و هم موجب برکت فعالیت ها خواهد شد. یکی از کارهای قرآنی می تواند مأنوس کردن اساتید دانشگاه با قرآن باشد که باید در دستور کار قرار گیرد.




منبع:

1399/07/28
20:26:55
5.0 / 5
1551
تگهای خبر: اساتید , دانشجو , دانشگاه , دانشگاه آزاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما