سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه علمی كاربردی خبرداد

دنبال كاهش مراكز دانشگاهی و توسعه كیفی هستیم

دنبال كاهش مراكز دانشگاهی و توسعه كیفی هستیم به گزارش این با من سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی كاربردی با اشاره به اینكه در یك مقطعی تعداد مراكز دانشگاهی دانشگاه جامع از ۱۰۰ تا ۲۰۰ مركز در كشور به ۱۲۰۰ مركز افزایش یافت اضافه كرد: این افزایش كمی بنا به برخی مقتضیات زمان و نیاز بالا به مراكز دانشگاهی بوجود آمد اما امروز به دنبال كاهش مراكز دانشگاهی و توسعه كیفی هستیم.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، دكتر سیداحمدرضا پیش بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی كاربردی در مراسم معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان سمنان ضمنبیان این مطلب اظهار نمود: اقبال به مراكز دانشگاهی در سمنان بیشتر از دیگر استان ها است.
سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی كاربردی با اشاره به تحولات این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور در دو سال اخیر به اقتضای برخی لزوم ها كاملا متحول و با تغییرات اساسی در رویكردها و دیدگاه ها روبرو بوده است.
وی با اشاره به اینكه در یك مقطعی تعداد مراكز دانشگاهی دانشگاه جامع از ۱۰۰ تا ۲۰۰ مركز در كشور به ۱۲۰۰ مركز افزایش یافت اضافه كرد: این افزایش كمی بنا به برخی مقتضیات زمان و نیاز بالا به مراكز دانشگاهی بوجود آمد اما امروز به دنبال كاهش مراكز دانشگاهی و توسعه كیفی هستیم.
پیش بین با اشاره به وجود ۶۰ مركز دانشگاهی در استان سمنان افزود: باید بازبینی جدی صورت گیرد و بررسی شود كه آیا این استان به این تعداد دانشگاه نیازمند است یا خیر.
پیش بین با اشاره به اینكه امروز دانشگاهی مثل دانشگاه تهران كه نماز آموزش عالی در كشور است در پذیرش دانشجو معیارهای خویش را تغییر داده اظهار داشت: هم اكنون خیلی از دانشگاه ها و همچون دانشگاه های معتبر با صندلی خالی روبرو هستند و این در شرایطی است كه خیلی از این دانشگاه ها خدماتی مثل تغذیه و خوابگاه را هم دارند و آموزش در خیلی از آنها هم مجانی است.
سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی كاربردی با اشاره به اینكه وزارت علوم به دنبال تغییرات جدی در رویكردهای دانشگاهی و اصلاح آموزشی است اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی كاربردی با درك درست این مهم دو سال قبل از دیگر دانشگاه ها به ایجاد این اصلاحات اقدام نموده است.
وی توفیقات اخیر این دانشگاه در جذب دانشجو را نتیجه همین تحولات دانست و افزود: دانشگاه جامع علمی كاربردی امسال بالغ بر ۸۰ هزار نفر پذیرش دانشجو داشته و این در حالی بوده كه آموزش و پرورش امسال خروجی نداشته و بنابراین جذب این تعداد دانشجو یك معجزه و نتیجه كار علمی بوده است.
سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی كاربردی با اشاره به ظرفیت های بوجود آمده اظهار داشت: با وجود كاهش دانشجوها پیش بینی ما این است در سال ۹۸ بیشتر از ۲۰۰ هزار دانشجو در علمی كاربردی های كشور پذیرش شود چون كه ۴۰ درصد خروجی های آموزش و پرورش را دانش آموزان هنرستان ها می سازند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در این آیین ضمن تجلیل از خدمات دكتر فضلی رئیس پیشین دانشگاه جامع علمی كاربردی استان دكتر بهزاد بهرامی نسب بعنوان رئیس جدید دانشگاه جامع علمی كاربردی استان سمنان ارائه شد.



1397/10/11
13:31:43
5.0 / 5
4612
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما