معاون وزیر علوم :

تعیین میزان شهریه سنوات اضافی به هیات امنای دانشگاهها واگذار شد

تعیین میزان شهریه سنوات اضافی به هیات امنای دانشگاهها واگذار شد این با من: معاون آموزشی وزیر علوم در نشست با نمایندگان دانشجویان دكتری اظهار داشت: تعیین میزان شهریه سنوات اضافی به هیات های امنای دانشگاه ها واگذار شده و و زارت علوم فقط تعداد سنوات مجاز را مشخص كرده است.



به گزارش این با من به نقل از وزارت علوم، نشست مشترك معاونان وزیر علوم با نمایندگان دانشجویان دكتری برگزار گردید. سه تن از دانشجویان دكتری دانشگاه های مختلف كشور با حضور در وزارت علوم، مطالبات و خواسته های آموزشی و دانشجویی دانشجویان دكتری را با مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی، مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در بین گذاشتند.
شریعتی نیاسر در این نشست با اشاره به اینكه آماده شنیدن نظرات و دیدگاه های دانشجویان هستیم، تصریح كرد: از برگزاری نشست های مشترك استقبال می نماییم و بهترین راه ارتباط را در این می دانیم كه دانشجویان مشكلات خویش را به صورت موردی، مطالعه شده و با عرضه پیشنهاد و به صورت مكتوب به وزارت علوم ارسال نمایند.
وی افزود: مسئولان وزارت علوم دانشجویان دكتری را همكاران آینده خود بعنوان اعضای هیات علمی می دانند و با عنایت به دانش و توانایی علمی دانشجویان دكتری، پیگیری نظرات آنان را نه تنها وظیفه، بلكه راهگشای حل بعضی از مشكلات دانشگاه ها می دانند.
وی در پاسخ به تفاوت شهریه سنوات اضافی در دانشگاه های مختلف اظهار داشت: وزارت علوم در آیین نامه یكپارچه آموزشی فقط تعداد سنوات مجاز را تعیین كرده است و تعیین میزان شهریه سنوات اضافی به هیات های امنای دانشگاه ها واگذار شده كه شیوه هیات امنایی از بهترین روش های اداره دانشگاه ها در همه جای دنیاست.
معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به اینكه در بعضی موارد كه از دانشجویان باوجود گذراندن و اتمام واحدهای درسی و در مدت انتظار برگزاری جلسه دفاعیه شهریه سنوات اضافی دریافت می شود؛ حل این مورد را نیازمند تحقیقات كارشناسی و بررسی ابعاد مختلف دانست و اظهار داشت: دانشجویان در این زمینه هم نظرات خودرا اعلام كنند.
مجتتبی صدیقی هم در مورد پرداخت ارز دانشجویی تصریح كرد: ازآغاز امسال با یك شرایط جدید ارزی روبرو شدیم و با برگزاری جلسات مختلف با سازمان برنامه و بودجه و بانك مركزی بالاخره مقرر شد تا آخر شهریور ماه پرداخت ارز دانشجویی با قیمت ۴۲۰۰ تومانی امكان پذیر باشد.
رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینكه شما باید این موارد را به دانشجویان اطلاع رسانی كنید، اظهار داشت: در مورد فرصت های مطالعاتی در داخل كشور مشكلی نداریم ولی فرصت های مطالعاتی خارج از كشور بستگی به شرایط كشور دارد.
در این نشست نمایندگان دانشجویان دكتری ۳۲ دانشگاه كشور دیدگاه های خویش را با معاونان وزیر علوم در بین گذاشتند.

1397/06/29
12:13:12
5.0 / 5
4458
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , رفاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما