طهرانچی در جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان:

پشتیبانی از اشتغال دانش بنیان در دانشگاه آزاد نهادینه می گردد

پشتیبانی از اشتغال دانش بنیان در دانشگاه آزاد نهادینه می گردد این با من: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی رسالت های این دانشگاه را در زمینه اشتغال دانش بنیان خاطرنشان كرد و با اشاره به اینكه یكی از رویكردهای ما در این خصوص پشتیبانی از دانشجویان شهریه پرداز است، اظهار داشت: یكی از اجزای اقتصاد دانش بنیان مسئله اشتغال است كه به باعث اندیشیدن تدابیری برای آن، كارآمدی نظام آموزش عالی كشور محقق خواهد شد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، دكتر محمدمهدی طهرانچی در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه، ضمن تاكید بر حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از اشتغال دانش بنیان و توسعه آن، اظهار نمود: این دانشگاه باید بتواند به سمت تبدیل شدن به نهادی توانمند در آموزش، به خصوص آموزش كارآمد، حركت نماید كه این مورد الزامات خاص خویش را می طلبد.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال دانش بنیان دارای رسالت هایی است، اضافه كرد: می خواهیم در دانشگاه رویكردهایی برای پشتیبانی از اشتغال دانش بنیان و حركت رو به جلوی دانشگاه تدوین نماییم. یكی از این رویكردها پشتیبانی از دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه آزاد اسلامی است كه در همین راستا طبق تفاهم نامه ای كه با دو بانك قرض الحسنه مهر ایران و رسالت منعقد شده، بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجویان برداشته می گردد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر اینكه یكی از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی این است كه دانشجویان و خانواده های آن ها در طول تحصیل دغدغه پرداخت شهریه نداشته باشند، تصریح كرد: دانشجو باید در مدت تحصیل بتواند از وام های قرض الحسنه واقعی بهره برده و بعد از اتمام تحصیل، آن ها را پرداخت كند. هم اكنون این مورد بر مبنای تفاهم نامه های منعقد شده دانشگاه با دو بانك عامل، امكان پذیر شده است.
طهرانچی با اشاره به اینكه پشتیبانی از اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان اجزای كاملی دارد كه در میان آن ها اشتغال، موضوعی است كه باید برای آن در دانشگاه تدابیری اندیشیده شود و به باعث آن تدابیر، كارآمدی نظام آموزش عالی كشور را محقق نماییم.
وی با اشاره به تشكیل 40 سرای نوآوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این سراها باید محلی برای آموزش، تمرین و حركت رو به جلوی دانشگاه به منظور كسب مهارت و بروز خلاقیت باشند.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در انتها ابراز امیدواری كرد كه حمایت های لازم از جریان اشتغال دانش بنیان به نحو احسن در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.
تصویب تولید صندوق مالی مشترك استانی
بر مبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه پیشنهاد عضویت این دانشگاه در فرا صندوق سرمایه گذاری FOF توسط معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عرضه شده و بعد از بررسی توسط اعضای جلسه، به اتفاق آراء تصویب گردید. همینطور پیشنهاد تولید صندوق مالی مشترك استانی، جهت پشتیبانی از طرح های دانش بنیان معطل مانده، به منظور سرمایه گذاری در گردش بررسی گردید و به تصویب اعضاء رسید.



1397/06/27
13:41:02
5.0 / 5
4507
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانش بنیان , دانشجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما