سیارك هالووین باز خواهد گشت

سیارك هالووین باز خواهد گشت این با من: اخترشناسان می گویند سیاركی كه به شكل جمجمه اسكلتی بود و در سال 2015 و در شب هالووین از كنار زمین عبور كرد، سال 2018 بار دیگر باز می گردد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، سیاركی به شكل جمجمه با نام علمی "2015 TB145" كه در هالووین 2015 از كنار زمین عبور كرد و به سیارك هالووین شهرت یافت، بار دیگر در ماه نوامبر 2018 به زمین نزدیك خواهد شد.
اخترشناسان و سایر كارشناسان در سراسر جهان همچون ناسا، 2015 TB145 را نخستین بار در سال 2015 هنگامی كه در نزدیكی زمین قرار داشت، مورد بررسی قرار دادند.
محققان می گویند این بار با فاصله 105 برابر میانگین فاصله ماه با زمین از كنار زمین عبور خواهد نمود كه نسبت به بار قبل فاصله بیشتری است.
با این وجود، " پابلو سانتوس-سانز" اخترفیزیكدان موسسه "اندلس" معتقد است كه باز هم اطلاعات فراوانی درباره سیارك هالووین دریافت خواهند كرد.
وی اظهار داشت: ما قادر خواهیم بود اطلاعات جدیدی بدست آوریم كه می تواند دانش ما در مورد این جرم و دیگر توده های مشابه كه نزدیك سیاره ما می آیند را بهبود بخشد.
اخترشناسان در هاوایی برای نخستین بار در اكتبر 2015 سیارك هالووین را دیدند. خبر پیدایش این سیارك نه به علت نزدیكی به زمین، بلكه به خاطر شباهت نامطلوب آن به جمجمه انسان فراگیر شد.
این سیارك در آن زمان در فاصله 486 هزار كیلومتری از زمین قرار داشت كه تقریبا 1. 3 برابر فاصله از ماه است.
اندازه آن بین 625 تا 700 متر است و شكل آن بیضوی كمی مسطح است.


طبق گفته سانتوس-سانز، دوره چرخش این سیارك یا به عبارت دیگر طول روز آن 2. 94 ساعت است، اما او همینطور می افزاید كه برپایه برخی داده ها احتمال دارد 4. 78 ساعت باشد.
میزان بازتابندگی این سیارك كم و بین 5 تا 6 درصد است. به عبارت دیگر، می تواند تنها 5 تا 6 درصد نور خورشید را منعكس كند.
سانتوس-سانز توضیح می دهد كه این بدان مفهوم است كه واقعا تاریك است و می گوید این سیارك فقط كمی بازتاب دهنده تر از زغال است.
كارشناسان معتقدند كه سیارك هالووین یك دنباله دار منقرض شده است كه دیگر تركیبات فرّار ندارد، زیرا بسیار زیاد به دور خورشید چرخیده است.
همچنین لازم به ذكر است كه سیارك ها معمولا سنگی و فلزی هستند، در حالی كه دنباله دارها عموما از یخ و سنگ تشكیل شده اند. به غیر از این عوامل، آنها به واسطه مدار خود هم مشخص می شوند، اما گاهی اوقات تمایز بین این دو هم دشوار است.
این آخرین بار نخواهد بود كه 2015 TB145 از زمین بازدید می كند. طبق پیش بینی ها دوباره حوالی هالووین سال 2018 برمی گردد. تخمین زده می گردد كه بار بعد فاصله ای 20 برابر فاصله ماه از زمین داشته باشد.
این مطالعه و یافته ها در مجله Astronomy & Astrophysics انتشار یافته است.



1396/10/05
19:12:39
5.0 / 5
4896
تگهای خبر: اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما