وزیر علوم تأكید كرد:

ضرورت افزایش فعالیت مراكز مشاوره دانشجویی در سال تحصیلی جدید

ضرورت افزایش فعالیت مراكز مشاوره دانشجویی در سال تحصیلی جدید وزیر علوم با اشاره به برگزاری ترم تحصیلی آینده به صورت تركیبی اظهار داشت: در ترم تحصیلی جدید مراكز مشاوره دانشجویی باید بیشتر فعالیت نموده تا اضطراب دانشجویان درباره بیماری كرونا كم شود.


به گزارش این با من به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» بر ضرورت حفظ آرامش ذهنی و روانی دانشجویان با ارائه مشاوره ها و برنامه های مناسب دانشجویی توسط مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های کشور تاکید نمود.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ و به کارگیری تجربه های باارزش از عملکرد دفاتر مشاوره دانشجویی در دوران بیماری کرونا، گفت: ظرفیت و عملکرد مناسب مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی در دانشگاه ها به خوبی احساس می شود و کمبودهای احتمالی این مراکز در بعضی دانشگاه ها باید برطرف شود تا این بخش به صورت فعال و بالفعل در خدمت جامعه دانشجویی کشور باشند.
وزیر علوم با اعلان اینکه در جریان خدمات مراکز مشاوره دانشجویی هستم، اضافه کرد: نیاز به این مراکز و آثار مثبت عملکرد آنها خصوصاً در روزهای امتحانات در هفته ها و ماه های اول ورود دانشجویان جدید کاملاً محسوس بوده، ولی عملکرد این مراکز در دوران شیوع ویروس کرونا واقعاً قابل تقدیر است.
غلامی با اشاره به غافلگیری بعضی از کشورهای پیشرفته در مواجهه با ویروس کرونا اظهار داشت: در کشور ما با آمادگی موارد تامینی و بهداشتی و مدیریت صحیح و همراهی و هم گامی مردم، توانستیم آثار زیان بار این بیماری را به حداقل برسانیم.
وی اضافه کرد: در این راستا محیط های دانشگاهی خیلی زود تصمیم گرفتند که باتوجه به شیوع این بیماری در اجتماعات، دانشگاه ها تعطیل شوند و از همان هفته های اول تعطیلی، آموزش مجازی دروس در دانشگاه ها برقرار شد.
وزیر علوم با تشکر از مراکز مشاوره دانشجویی به جهت فعالیت همزمان با تعطیلی دانشگاه ها و ارتباط مستمر با بدنه دانشجویی کشور در جهت رفع لطمه های روحی و روانی آنان اظهار داشت: نکته اصلی، حفظ این تجربیات و به کارگیری آن با آمادگی بیشتر برای زمان های طولانی تر در مقابله با این بیماری و سایر شرایط مشابه است.
وی با اشاره به برگزاری ترم تحصیلی آینده به صورت ترکیبی حضوری و نیمه حضوری و ارائه مجازی دروس اظهار داشت: در ترم تحصیلی جدید اگر بهداشت ذهنی و روحی دانشجویان به خوبی فراهم گردد، و اگر مطمئن باشند که با برنامه ریزی های کامل بهداشتی و روانی وارد دانشگاه می شوند، از ترس و اضطراب شان درباب آلودگی به بیماری کرونا کم می شود و در این خصوص مراکز مشاوره دانشجویی باید بیشتر فعالیت کنند.
وزیر علوم با اعلان اینکه ادامه تعطیلی و غیرفعال بودن به سبب شیوع بیماری کرونا آثار منفی و مخربی به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: الان بیشتر مراکز کشور با وجود شیوع بیماری کرونا با مدیریتی مناسب اداره می گردند و فعال می باشند و جمعیت دانشجویی کشور هم اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند، با حفظ سلامت کامل دانشجویان می توانیم آموزش دانشجویان را به بهترین نحو انجام دهیم.
در اختتام این آیین از برگزیدگان کمپین " در خانه بمانیم" توسط وزیر علوم تقدیر گردید.

1399/04/11
16:16:39
5.0 / 5
2251
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما