ناسا اولین تصاویر هواپیمای تمام الكتریكی خویش را منتشر نمود

ناسا اولین تصاویر هواپیمای تمام الكتریكی خویش را منتشر نمود این با من: ناسا به تازگی اولین سری از تصاویر هواپیمای تمام الكتریكی خود معروف به ˮایكس- ۵۷ مكس ولˮ (X-۵۷ Maxwell) را منتشر نمود.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، نخستین تصاویر نشان داده است كه هواپیمای جدید تمام الكتریكی"ایكس- ۵۷ مكس ول" ساكت تر و تا ۵۰۰ درصد كارآمدتر از هواپیماهای معمولی است.
"ایكس- ۵۷ مكس ول" یك هواپیمای سبك معمولی چهار نفره است و همانند هواپیما چهارنفره Tecnam P۲۰۰۶T است كه فقط در ان ۱۲ موتور الكتریكی جایگزین موتورهای پیستونی شده است.



به گفته ناسا بال های سبك "ایكس- ۵۷ مكس ول" سبب افزایش سرعت آن خواهند شد. "ایكس- ۵۷ مكس ول" برای تأمین انرژی از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده میكند. "ایكس- ۵۷ مكس ول" هیچگونه گازهای گلخانه ای در هنگام پرواز تولید نمیكند و صدای بسیار كمی هم دارد.
این هواپیمای تمام الكتریكی، تنها یكی از وسایل نقلیه ای است كه به پژوهشگران ناسا كمك می نماید تا سیستم های الكتریكی را جهت استفاده در هواپیما مورد آزمایش قرار دهند و استانداردهای لازم برای حمل و نقل هوایی را تنظیم كنند.
نام این هواپیما از نام یك فیزیكدان اسكاتلندی كه پیشگام الكترومغناطیس است، گرفته شده است.
ناسا اظهار داشت: "جیمز كلرك ماكسول"، فیزیكدان اسكاتلندی قرن ۱۹، پیشگام نظریه الكترومغناطیس بود.
طبق گفته ناسا، این هواپیما یك هواپیمای كوچك و آزمایشی كوچك است كه از برق استفاده می نماید. این فن آوری تمام الكتریكی تجربه پروازی تمیزتر، ساكت تر و پایدارتر به ارمغان خواهد آورد.
هواپیما مذكور بخشی از پروژه ایكس- پلین ناسا است. پروژه ایكس- پلین می تواند به ناسا كمك نماید تا با چالش های فنی بسیاری رو به رو شود كه در حمل و نقل هوایی موثر هستند. این چالش ها، افزایش كارایی وسیله نقلیه و كاهش سر و صدای آنرا شامل می شوند تا مزاحمت برای ساكنان زمین را كاهش دهند.





1399/01/12
22:05:36
5.0 / 5
3019
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما