۱۴ سرآمد حوزه زیست فناوری عرضه شدند

۱۴ سرآمد حوزه زیست فناوری عرضه شدند به گزارش این با من در حاشیه ششمین ˮنمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایرانˮ و نوزدهمین ˮنمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازارˮ از ۱۴ نفر از سرآمدان و پژوهشگران زیست فناوری تجلیل به عمل آمد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا با حضور دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از پژوهشگران برتر جوان زیست فناوری و سرآمدان این حوزه تقدیر گردید.
اسامی پژوهشگران برتر جوان به شرح زیر است:
دكتر صدیقه اسد
دكتر فاطمه پور اصغریان رودسری
دكتر یونس پیله ور سلطان احمدی
دكتر بهاره دبیرمنش
دكتر زهرا درخشان
دكتر سید مهدی دستغیب
دكتر امین رمضانی
دكتر امیر شاملو
دكتر سید محمد موسوی
دكتر مهدی محمدی
اسامی سرآمدان زیست فناوری به شرح زیر است:
دكتر سید نظام الدین حسینی
دكتر علی هاتف سلطانیان
دكتر عباس رضایی
دكتر قاسم محمدی نژاد
در این مراسم دكتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به اینكه ایران رتبه اول منطقه در حوزه زیست فناوری را به دست آورده است، اظهار داشت: دستیابی به رتبه دهم جهان و كسب سه درصد از بازار جهانی زیست فناوری از اهدافی است كه در سال ۱۴۰۴ به آن دست پیدا می نماییم.
وی ادامه داد: راه اندازی شبكه محصول سالم برای تامین امنیت غذایی كشور، تولید الگوی تغذیه تلفیقی و استفاده از كودهای زیستی در كشاورزی و برگزاری رویداد مسابقه تحلیل داده های نسل جدید توالی یابی همچون برنامه هایی است كه ستاد توسعه زیست فناوری از آن حمایت به عمل آورده است.
قانعی، حوزه های اولویت دار ستاد توسعه زیست فناوری را صنایع غذایی، واكسن های دامی و انسانی، دامپزشكی، محیط زیست، داروهای زیستی، كشاورزی و داروهای پیشرفته و مواد حد واسط دارویی برشمرد.
وی با تاكید بر اینكه ستاد توسعه زیست فناوری پیشگام كاهش ارزبری و پشتیبانی از تولید داخلی در كشور است، اضافه كرد: طبق برنامه ای كه در ستاد داریم تا سال ۱۳۹۹، ۴۳ داروی بیولوژیك و واكسن و ۲۵ داروی پیشرفته ضد سرطان توسط شركت های مورد حمایت ستاد تولید خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تولید و راه اندازی پروژه سوخت زیستی در كشور اطلاع داد و اظهار داشت: تولید طرح تقسیم كار ملی زیست فناوری با هدف توانمندسازی و استفاده از ظرفیت های پژوهشی دانشگاه ها و نهادهای مختلف علمی كشور و همینطور برگزاری نشست های استانی با هدف تعیین اولویت های ضروری هر استان در حوزه زیست فناوری و تبادل نظر به منظور بسترسازی شبكه فعالان در حوزه زیست فناوری در هر منطقه از كشور از برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری است.




1397/10/03
18:05:22
5.0 / 5
4713
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما