تحقیقات دانشگاه تگزاس نشان می دهد؛

ریشه های درد در زنان و مردان متفاوت می باشد

ریشه های درد در زنان و مردان متفاوت می باشد این با من: تحقیقات جدید دانشگاه ˮتگزاسˮ (University of Texas)در دالاس از این اتفاق نظر رو به رشد كه می گوید شروع درد برای مردان و زنان در سطح سلولی متفاوت می باشد، حمایت می كند.



به گزارش این با من به نقل از ایسنا و به نقل از مدیكال اكسپرس، دكتر ˮتد پرایسˮ (Ted Price)استادیار علوم اعصاب در دانشكده علوم رفتاری و مغز دانشگاه تگزاس و دكتر ˮسلیم مگاتˮ (Salim Megat)و همكارانشان در ˮگروه تحقیقات سیستم اعصاب دردˮ (Pain Neurobiology Research Group) به تازگی دریافته اند كه یك دستكاری خاص گیرنده ها در سیستم عصبی برای انتقال دهنده عصبی دوپامین، درد مزمن در موش های نر را می كاهد، اما بر موش های ماده تاثیری ندارد.

پرایس اضافه كرد: ما یك تغییر سلولی را بوجود آورده ایم كه به صورت كامل ریشه درد مزمن را تنها در نرها تغییر می دهد. آنچه ما از این مطالعه یاد می گیریم این است كه انواع مختلفی از سلول ها، باعث توسعه درد می شوند.

این آزمایش بر روی یك مكانیزم جدید درد در رابطه با گیرنده های ˮدوپامین دی5ˮ (D5 dopamin)، یك پروتئین كه در انسان ها توسط ژن DRD5 كدگذاری می گردد و یكی از پنج طبقه شناخته شده گیرنده های انتقال دهنده عصبی، متمركز بود.

آزمایش در موش هایی كه با مهندسی ژنتیك فاقد گیرندهای دی5 بودند نشان داد پاسخ های درد تنها در موش های نر به طرز قابل توجهی كاهش پیدا كرد.

پرایس اظهار داشت: این امر به شكل عجیبی مختص موشهای نر است. اگر چنین نتایجی را در بافت های انسانی هم ببینیم، از این ایده كه می توان داروی ضد درد دی 5 را برای درمان درد در مردان تولید كنید، حمایت خواهد نمود.

راهكارهای جدید برای درمان درد

پرایس اضافه كرد: روند سریع این تحقیق كه تفاوت های عمیق بین موشهای نر و ماده را نشان داده است ممكن است بزودی به یك مدل جدید برای داروهای تسكین درد بینجامد.

وی اضافه كرد: بیشتر بیماران مبتلا به درد مزمن، زنان هستند نه مردان، ازاین رو من ترجیح می دهم چیزی را تولید كنم كه تنها برای خانم ها كارآمد باشد.

نتایج این مطالعه در مجله ˮ Journal of Neuroscienceˮ منتشر گردید.




1396/12/15
13:53:12
5.0 / 5
4901
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما