در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی؛

دانشجویان ۴دانشگاه تهرانی تجمع كردند یا نه به كالایی سازی

دانشجویان ۴دانشگاه تهرانی تجمع كردند یا نه به كالایی سازی این با من: جمعی از دانشجویان چهار دانشگاه بزرگ كشور كه در تهران مستقر هستند روز گذشته و در آستانه روز دانشجو در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی تجمع كردند.



به گزارش این با من به نقل از مهر، دانشجویان دانشگاه های تهران، شهیدبهشتی، علامه طباطبایی و خوارزمی در اعتراض به پولی شدن آموزش عالی و خصوصی سازی آموزش عالی تجمع اعتراضی جداگانه ای تشكیل دادند.
این دانشجویان از مسئولان درخواست داشتند تا سیاست های مربوط به پولی سازی آموزش عالی تغییر كند چراكه با روند توسعه این سیاست ها دانشجویان و خانواده های آنها با مشكل پرداخت های مالی مواجه می شوند كه خیلی از این افراد توان پرداخت آن را ندارند.
حذف طبقات فرودست از آموزش عالی
دانشجویان دانشگاه تهران روز گذشته در آستانه روز دانشجو همزمان با سه دانشگاه بزرگ دیگر دست به اعتراض زدند.
این دانشجویان معتقد بودند كه سیاست های آموزشی دولت و خصوصی سازی آموزش عالی باعث «حذف طبقات فرو دست» برای ورود به عرصه آموزش خواهد شد.

«نه» به كالایی سازی آموزش
دانشگاه شهیدبهشتی هم روز گذشته دوشنبه 13 آذرماه شاهد اعتراض جمعی از دانشجویان بود كه آنها هم بر كالایی سازی آموزش عالی اعتراض داشتند چراكه ادامه این روند زمینه تحصیل دانشجویان را با مشكل مواجه می كند.
این افراد معتقد بودند كه تحصیل مجانی حق تمامی دانشجویان به حساب می آید و مسئولان هم باید به نحوی برنامه ریزی و سیاست گذاری كنند تا روند دچار خدشه و مشكل نشود.
دانشگاه بازار نیست
دانشگاه خوارزمی هم روز گذشته با تجمع جمعی از دانشجویان مواجه بود كه معتقد بودند دانشگاه بازار نیست و نباید این محیط به چنین روندی كشانده شود.
این دانشجویان هم بر كالایی سازی آموزش عالی معترض بودند و تاكید داشتند باید برای رفع این مشكل برنامه ریزی شود.
همچنین این دانشجویان تاكید داشتند كه پردیس بین الملل این دانشگاه باید منحل شود چراكه تحصیل در این پردیس با پرداخت شهریه امكان پذیر است.
اعتراض به پولی شدن آموزش عالی به دانشگاه علامه رسید
همزمان با دانشگاه های تهران، خوارزمی و شهید بهشتی جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی هم روز گذشته با تجمع در حیاط این دانشگاه بر روند پولی شدن آموزش عالی اعتراض كردند. دانشجویان این دانشگاه هم در آستانه روز دانشجو معتقد بودند باید روند پولی شدن در آموزش عالی تغییر كند.

این درحالی است كه در اوایل مهرماه سال قبل هم جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران، شهیدبهشتی، اصفهان، تربیت مدرس، صنعتی امیركبیر و صنعتی شریف به علت اجرای قانون سنوات دانشجویی دست به اعتراضات متعددی زدند چراكه مشمولان این قانون باید برای ادامه تحصیل شهریه پرداخت كنند.

1396/09/14
12:24:45
5.0 / 5
4958
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما