استاد راهنمای دكتر پوریا امیریان:

جامعه علمی دكتر پوریا امیریان را از دست داد

جامعه علمی دكتر پوریا امیریان را از دست داد به گزارش این با من استاد راهنمای مرحوم دكتر امیریان در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، با اشاره به فعالیت های علمی این استاد درگذشته دانشگاه، از تالیف سه كتاب در حوزه GIS به زبان انگلیسی توسط وی خبرداد و اظهار داشت: جامعه علمی امروز نابغه بزرگ و پرتلاشی نظیر دكتر پوریا امیریان را از دست داد.



دكتر علی اصغر آل شیخ در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم دكتر پوریا امیریان از دانش آموختگان دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی را بی نظیر توصیف كرد و اظهار داشت: وی در دوره كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری شاگرد اول دانشگاه و یكی از نوابغ رشتهGIS (سیستم های اطلاعاتی مكان ) بود و از دانشجویان بسیار پر تلاش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به شمار می رفت. به طوری كه در رشته خود سه كتاب به زبان انگلیسی تالیف و منتشر نمود.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: استعداد فوق العاده مرحوم امیریان در دانشگاه خواجه نصیر زبانزد بود و او از جمله افرادی به شمار می رفت كه در دوره تحصیل و بعد از تحصیل همواره از عرضه كمك و مشاوره های علمی و آموزشی به دانشجویان دریغ نمی كرد و حتی وقتی كه خارج از ایران بود هم همواره به دانشجویان ارتباط داشت و تلاش می كرد تا جایی كه امكان دارد در زمینه های مختلف علمی به آنها كمك كند.

استاد راهنمای دكتر امیریان در دانشگاه خواجه نصیر تصریح كرد: متاسفانه حدود چهار سال پیش ایشان به علت بیماری تومور مغزی و جراحی آن توسط پرفسور سمیعی كشور را ترك كرد چون كه باید برای دسترس به پزشك خود در نزدیك ترین محل زندگی سكونت می كرد، دراین مدت هم به عنوان محقق در سازمان نقشه برداری انگلستان مشغول به كار شد و در دانشگاه های این كشور و همینطور دانشگاه آكسفورد تدریس می كرد.

دكتر آل شیخ خاطرنشان كرد: ارتباط دكتر امیریان بعد از خروج از كشور به هیچ عنوان با دانشجویان و دانشگاه قطع نشد و من همواره با او و همسرش با استفاده از ایمیل در تماس بودم كه متاسفانه بیماری امكان استفاده از نابغه ها و استعدادهای درخشان نظیر دكتر امیریان را از جامعه علمی ایران و حتی جهان گرفت.

به گزارش این با من به نقل از ایسنا، دكتر پوریا امیریان از دانش آموخته دانشگاه خواجه نصیرطوسی در سه مقطع تحصیلی كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری و از مدرسان دانشگاه آكسفورد روز گذشته دوم آبان ماه جاری در بیمارستانی در آكسفورد درگذشت.



 

1396/08/03
19:59:29
5.0 / 5
6520
تگهای خبر: دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما