رییس جهاددانشگاهی تربیت مدرس خبر داد

طراحی مدل بومی اثربخشی فعالیتهای علمی در كشور

طراحی مدل بومی اثربخشی فعالیتهای علمی در كشور به گزارش این با من رئیس جهاددانشگاهی تربیت مدرس با اشاره به تلاشهای این واحد در زمینه ی طراحی مدل بومی اثربخشی فعالیتهای علمی در كشور، اظهار داشت: بازیافت زباله های الكتریكی برای اولین بار در كشور توسط پژوهشكده ی فرآوری مواد معدنی تربیت مدرس در حال انجام می باشد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، مهندس مهدی ذاکری، رئیس جهاددانشگاهی تربیت مدرس و سرپرست پژوهشکده ی فرآوری مواد معدنی، لازمه ی جهش تولید و تحقق شعار سال را حرکت در مرز دانش، فعالیتهای دانش بنیان و نوآورانه دانست و اظهار نمود: جهاددانشگاهی از ظرفیت های لازم برای ایفای نقشی پیشرو در این عرصه برخوردار می باشد.
وی تولید علم و پشتیبانی از فعالیتهای دانش بنیان را ازجمله کارکردهای مهم جهاددانشگاهی بیان و افزود: تمرکز بر طراحی مدلی برای شکل گیری فرایند تبدیل علم به محصول می تواند به یکی از مأموریت های بنیادی جهاددانشگاهی تبدیل گردد که تحقق آن، دستاوردهای بزرگی در زمینه ی پیشرفت و تحول در کشور به ارمغان خواهد آورد.
این پژوهشگر جهاددانشگاهی، به مبحث اثربخشی و تأثیر آن بر تبدیل علم به محصول و در نهایت تحول در تولید اشاره و خواهان حمایت های جدی از تلاشهای واحد تربیت مدرس در زمینه ی طراحی مدل بومی اثربخشی فعالیتهای علمی در کشور شد و اظهار داشت: شکل گیری چرخه ی اثربخشی، یک اقدام زیربنایی برای پیشرفت کشور است که از انتخاب موضوع، روش پژوهش، نحوه ی حمایت نهادهای واسط، ارتباط با صنعت و تبدیل علم به محصول یا سیاست را شامل می شود که این فرایند در خیلی از کشورها سرفصل های حمایتی ویژه ای را به خود اختصاص داده است؛ حتی مراکز علمی هم بر این اساس رتبه بندی می شوند و خوشبختانه اقدامات خوبی در واحد تربیت مدرس به این منظور انجام گرفته، اما به نتیجه رسیدن آن نیازمند عزم جهاددانشگاهی برای انجام این مهم می باشد.
سرپرست پژوهشکده ی فرآوری مواد معدنی، تحول دانش بنیان را که منتج به جهش تولید می شود، نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب دانست و از طراحی مدل اثربخشی تحقیقات علمی بعنوان یکی از زیربنایی ترین این موضوعات یاد کرد و اظهار داشت: جهاددانشگاهی این توانایی را دارد که مبدع آن باشد.
ذاکری از جهاددانشگاهی تربیت مدرس بعنوان واحدی دانش محور یاد کرد و با اشاره به برخی دستاوردهای این واحد، اضافه کرد: تولید فلزات پلاتینیوم از منابع ثانویه و بازیابی فلزات گران بها از پسماندهای الکترونیکی از نمونه ی فعالیتهای این واحد است که مبتنی بر دانش گروه های علمی واحد تربیت مدرس و در جهت تبدیل دانش به محصول انجام شده است.
سرپرست پژوهشکده ی فرآوری مواد معدنی در توضیح طرح تولید فلزات پلاتینیوم از منابع ثانویه با بیان این که هم اکنون به علت نبود فناوری بازیافت، کاتالیست های مستعمل خودرو و صنایع پتروشیمی به کشورهای دیگر صادر می شود و هیچ شرکتی در داخل کشور در حوزه ی استحصال این فلزات از منابع ثانویه فعال نیست، اظهار داشت: این طرح از سال 98 آغاز و در بهار 1400 به اتمام خواهد رسید که تکمیل چرخه ی کاتالیست های خودرو در کشور و راه اندازی کارخانه تولید فلزات گران بها ازجمله دستاوردهای آن خواهد بود.
ذاکری هم چنین به بازیافت زباله های الکتریکی با استفاده از روش های نوین و دوست دار محیط زیست اشاره نمود و اضافه کرد: این کار برای اولین بار در کشور توسط پژوهشکده ی فرآوری مواد معدنی تربیت مدرس در حال انجام می باشد.
رئیس جهاددانشگاهی تربیت مدرس انتقال دانش را هم از دیگر موضوعات اولویت دار واحد تربیت مدرس دانست و اظهار داشت: راه اندازی دوره های آموزشی در رابطه با دستاوردهای علمی، از برنامه های جدی و در دست اقدام حوزه ی آموزش این واحد است.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، ذاکری در انتها از تبدیل واحد تربیت مدرس به واحدی الگو در زمینه ی تولید دانش و تبدیل آن به محصول بعنوان هدف و چشم انداز آینده اطلاع داد و بیان نمود: تلاش می نماییم که عملکرد واحد تربیت مدرس پیش درآمد فرهنگ سازی برای حرکت مجموعه ی جهاددانشگاهی در جهت تولید علم نافع باشد.




منبع:

1399/04/31
13:57:11
5.0 / 5
1999
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما