آغاز رقابت استارتاپی اینوتكس پیچ از ۱۶ بهمن در ۶ استان كشور

آغاز رقابت استارتاپی اینوتكس پیچ از ۱۶ بهمن در ۶ استان كشور به گزارش این با من رقابت اینوتكس پیچ بعنوان یكی از بخش های رقابتی نمایشگاه اینوتكس است كه سال جاری برای سومین سال برگزار می گردد و در خلال آن رقابتی میان استارتاپ ­های سراسر كشور در ۶ استان برپا خواهد شد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتكس ۲۰۲۰ در این جلسه خبری، سابقه برگزاری این رویداد را از سال ۲۰۱۲ میلادی دانست و اضافه كرد: برای برگزاری این رویداد سه هدف "سرمایه گذاری و معرفی فرصت های نوین سرمایه گذاری به صاحبان سرمایه و فرهنگ سازی در حوزه سرمایه گذاری"، "افزایش همكاری و مشاركت بین بازیگران كلیدی زیست بوم فناوری و نوآوری" و"افزایش شبكه سازی و تولید محتوا در زیست بوم فناوری و نوآوری"تعریف شده است.
وی با اشاره به اینكه رقابت اینوتكس پیچ ذیل هدف سرمایه گذاری طراحی شده است، تصریح كرد: شركت كنندگانی كه در رقابت های محلی این مسابقات برنده شوند، به شركت در نمایشگاه اینوتكس و رقابت نهایی در تهران، دعوت می شوند.
عباسی با اشاره به اینكه سومین دوره رقابت اینوتكس پیچ نسبت به دو دوره قبلی آن تغییراتی داشته است، اظهار داشت: برای برگزاری رقابت های مقدماتی در این دوره از مسابقات اینوتكس پیچ در استان ها از اكوسیستم محلی یا به عبارتی كارگزاران و فن بازارهای منطقه ای استفاده خواهیم كرد؛ چون كه آنها دسترسی بهتری به سرمایه گذاران منطقه ای دارند ازاین رو از آنها خواسته شده است كه از سرمایه گذران منطقه ای دعوت كنند تا در مسابقات استانی شركت نمایند. همینطور آنها شناخت بیشتر و بهتری نسبت به استارتاپ های موجود در منطقه خود دارند.
وی با تاكید بر اینكه بررسی ها نشان داده است كه رقابت در مرحله نهایی بین استارتاپ های استان های كمتر برخوردار با استارتاپ های استان های بزرگتر عادلانه نیست، یاداور شد: استارتاپ هایی تشكیل شده در استان های كمتر برخوردار دسترسی كمتری به عوامل موثر در توسعه و پیشرفت كسب و كار مانند سرمایه گذار و خدمات مربیگری دارند. ازاین رو تصمیم گرفتیم در این دوره برای تیم هایی كه به مرحله نهایی می رسند یك دوره شتابدهی برگزار نماییم.
دبیر نمایشگاه اینوتكس ۲۰۲۰ عرضه خدمات آموزشی، خدمات مربی گری و فضای كاری مجانی برای تیم ها را همچون خدمات عرضه شده در این دوره به استارتاپ ها تصریح كرد: همینطور از شركت هایی كه خدمات توسعه كسب و كار عرضه می دهند خواستیم كه خدمات رایگانی به استارتاپ های فینالیست ارائه نمایند.
وی سومین نوآوری در سومین دوره رقابت ایتوتكس پیچ را برگزاری مرحله نهایی در چارچوب نبرد استارتاپی (Battel) دانست و اظهار نمود: در دوره های گذشته تیم های شركت كننده در مرحله نهایی، به عرضه كار خود می پرداختند اما در این دوره آنها در حضور داوران و حضار دو به دو با هم مناظره كرده و منطق تجاری استارتاپ یكدیگر را به چالش خواهند كشید. پس از آن تیم های برتر توسط داوران و حضار انتخاب خواهند شد.
مهدیه تمسكی مسئول برگزاری اینوتكس پیچ هم در این جلسه شعار این دوره از رقابت اینوتكس را "اكوسیستم فناوری و نوآوری زیر یك سقف" عنوان نمود وگفت: سومین دوره مسابقات اینوتكس پیچ از ۱۶ بهمن ماه سالجاری تا ۳ اردیبشت سال ۱۳۹۹ به ترتیب در استان های "سیستان و بلوچستان"، "آذربایجان غربی"، "اصفهان"، "خوزستان"، "مازندران" و "تهران" برگزار می شود.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری رقابت های پیشین اینوتكس اظهار نمود: اینوتكس پیج دوره اول در سال ۲۰۱۸ در ۴ استان با حضور ۱۰۰ استارتاپ و دوره دوم در سال ۲۰۱۹ در ۶ استان با حضور ۱۳۲ استان در حوزه های مختلفی برگزار گردید. از مهمترین حوزهای فعالیت استارتاپ های شركت كننده در این دوره می توان به سلامت، خدمات، آموزش، گردشگری و مالی و بانكی اشاره نمود. در هر دوره سه تیم بعنوان برنده نهایی انتخاب شدند.
تمسكی به بیان نتایج به دست آمده از ۳ دوره رویداد اینوتكس پرداخت و اظهار داشت: نتایج بررسی ما از وضعیت استارتاپ های حاضر در این رویداد نشان داده است استارتاپ ها پس از شركت در اینوتكس پیچ در حوزه برندینگ ۸۳ درصد، در حوزه فروش ۵۰ درصد و در حوزه جذب سرمایه ۶۰ درصد، رشد داشته است.
وی از حضور بیشتر از ۱۵۰ تیم در سومین دوره رقابت های اینوتكس اطلاع داد و اضافه كرد: برای این دوره از رقابت ها از بیشتر از ۲۰۰ سرمایه گذار دعوت شده است تا در مسابقات استانی و نهایی حضور داشته باشند و پیشبینی می نماییم بیشتر از ۹۰۰ نفر بازدید كننده در مسابقات استانی نهایی شركت نمایند.
این مسوول برگزاری رویداد اینوتكس اظهار داشت: تیم های متقاضی جهت شركت در مسابقه ابتدا باید به صورت آنلاین فرم های ثبت نام را پر و یك ویدئو معرفی از خود و یك فایل عرضه از استارتاپ خود برای ما ارسال نمایند. در این مرحله ۱۰ تا ۱۵ تیم از هر استان انتخاب شده و به مرحله بعد می روند. مرحله بعدی رقابت استانی با حضور داوران است كه در آن استارتاپ ها در حضور داوران محلی با تیم های هم استانی خود رقابت می كنند. در این مرحله از هر استان با عنایت به تعداد شركت كنندگان ۲ تا ۳ تیم به مرحله بعد راه پیدا می كنند.
وی مرحله بعد را "شتابدهی" ذكر كرد و افزود: تیم های فینالیست از هر استان در این مرحله كه یك تا یك و نیم ماه از مسابقه نیمه نهایی فاصله دارد، خدمات آموزشی دریافت می كنند و بعد از آن مرحله نیمه نهایی به شكل ادوار گذشته در حضور داوران و مرحله نهایی مسابقه به صورت نبرد استارتاپی برگزار می گردند.
متقاضیان جهت شركت در سومین دوره رقابت اینوتكس پیچ می توانند از آدرس pitch.inotex.com ثبت نام كنند.
نمایشگاه بین­المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هشت دوره برگزاری خود میزبان استارتاپ ها و شركت های فناور زیادی از كشورهای مختلف بوده است. اینوتكس پیچ یكی از رویدادهای جانبی این نمایشگاه است كه برای سومین سال متوالی رقابتی بزرگ را بین استارتاپ های سراسر كشور رقم خواهد زد.
این رویداد خود از مراحل مختلفی تشكیل شده است. در اولین مرحله استارتاپ­ها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپ­های منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایه ­گذاران دعوت به عمل می آید. در این مرحله از رقابت، كه در استان­ های "سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، مازندران و تهران برگزار می ­شود، ابتدا تیم­ های استارتاپی درمورد نحوه عرضه به سرمایه گذار آموزش می بینند و در ادامه در حضور سرمایه­ گذاران محلی، به معرفی ایده یا محصول خود می ­پردازند. در ادامه از استارتاپ ­های برگزیده شده در مرحله مقدماتی به منظور حضور در نمایشگاه اینوتكس ۲۰۲۰ و هم شركت در رقابت­ های نیمه ­نهایی و نهایی دعوت به عمل می­ آید.
در این مرحله، استارتاپ ­ها ضمن بهره ­مندی از فرصت حضور در دوره­ پیش­ شتابدهی مخصوص اینوتكس، امكان بهره­ مندی از خدمات ویژه از قبیل فضای كار اشتراكی رایگان، خدمات مربوط به سیستم ­های پرداخت آنلاین را به منظور توسعه كسب ­وكار و آمادگی بیشتر جهت شركت در رقابت نهایی را خواهند داشت.



1398/10/22
19:40:45
5.0 / 5
4254
تگهای خبر: آموزش , ثبت نام , خدمات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما