در گفتگو با مهر اعلام شد؛

آخرین ارزیابی از ازدواج های دانشجویی، ثبات بیشتر طلاق كمتر

آخرین ارزیابی از ازدواج های دانشجویی، ثبات بیشتر طلاق كمتر این با من: رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: آخرین ارزیابی از ازدواج های دانشجویی كه طی سال ۹۰ تا ۹۶ انجام گرفته، نشان داده است كه ازدواج های دانشجویی از ثبات بیشتری برخوردار می باشند.



حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پایداری ازدواج های دانشجویی و اینكه چند درصد این ازدواج ها به طلاق منجر گردیده است، اظهار داشت: آخرین ارزیابی ها از ازدواج های دانشجویی از سال ۹۰ تا ۹۶ انجام گرفته، ازدواج دانشجویی سال ۹۷ هم در حال اجرا می باشد.
وی افزود: آماری كه به ثبت احوال كشور نمایش داده ایم، حدود ۵.۹ درصد یعنی زیر ۶ درصد ازدواج های دانشجویی فروپاشی داشته و به طلاق منجر گردیده است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینكه نیمی از طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد، اضافه كرد: بر طبق آمارها، دوام و ثبات و ازدواج های دانشجویی آمار بهتری نسبت به ازدواج های غیر دانشجویی نشان داده است.
وی افزود: البته قسمتی از آن به این مساله بازمی گردد كه، سن ازدواج دانشجویان، سن مناسبی است.
رستمی اضافه كرد: همین طور توجه ای كه امام رضا (ع) در مسافرت دانشجویان به مشهد مقدس به آنها دارد و مهارت هایی كه پیدا می كنند و مشاوره هایی كه برای آنها برگزار می شود، همه تاثیر گذار است اما برآیند مطالعات ما نشان داده است كه ازدواج های دانشجویی ثبات بیشتری دارد. به گزارش این با من به نقل از مهر، ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی در سال جاری، آذرماه شروع شد و دانشجویان تا اختتام دی ماه ۹۷ فرصت داشتند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند، ولی با عنایت به استقبال بالای زوج های دانشجو مهلت ثبت نام تا ۳۰ بهمن ماه تمدید گردید. طبق اعلام ستاد ازدواج دانشجویی كشور این مراسم در مشهد مقدس انجام می شود. متقاضیان جهت شركت در این طرح می توانند به سایت ezdevaj.org بازگشت كنند و سپس انجام مراحل ثبت نام نسبت به انتخاب كاروان خود اقدام نمایند. همین طور همزمان با سفر زوج های دانشجو به مشهد مقدس در چارچوب مجموعه ای از كارگاه های آموزشی، برنامه های معنوی و نمایش مهارت های زندگی با استفاده از ابزارهای هنری همچون تئاتر با محتوایی ناظر به موضوعاتی كه در زندگی زناشویی زوج های جوان موثر و ماندگار است انجام می شود.

1397/11/20
20:34:47
5.0 / 5
4217
تگهای خبر: آموزش , ثبت نام , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما