نخستین قرص هوشمند دنیا

نخستین قرص هوشمند دنیا این با من: سازمان غذا و داروی آمریكا مجوز استفاده از نخستین قرص هوشمند دنیا را موسوم به ˮAbilify MyCiteˮ كه قابلیت ردیابی شدن در بدن و اطلاع به پزشك مبنی بر مصرف یا عدم مصرف دارو دارد، صادر كرد.



به گزارش این با من به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، پزشكان در ایالات متحده آمریكا ممكن است به زودی آغاز به تجویز یك قرص كنند كه می تواند به آنها بگوید كه آیا بیماران واقعا داروهایشان را مصرف كرده اند یا خیر.

سازمان غذا و دارو نخستین "داروی قابل ردیابی دیجیتال" كشور را تایید كرده است تا اطمینان حاصل شود كه بیماران از دارو استفاده می كنند، زیرا عدم رعایت یك مشكل پرهزینه است كه می تواند بر سلامت بیمار تاثیر بگذارد.

با این حال نگرانی متخصصان پزشكی در مورد استفاده از قرص هایی كه می توانند ردیابی شوند، در حال افزایش است، بخصوص به این دلیل كه داروی تایید شده، آنتی سایكوتیك یا ضد روان پریشی است كه برای درمان اسكیزوفرنی و اختلال دو قطبی مورد استفاده قرار می گیرد.

داروهای ضد روان پریشی(Antipsychotic) برای مدیریت و درمان رفتارهای جنون مانند هذیان و توهم به خصوص در بیماری های اسكیزوفرنی و اختلال دوقطبی تولید شده اند.

اینگونه داروها تاثیر آرام كننده یا آرام بخش زیادی دارند. برخی از داروهای ضد روان پریشی مانند تورازین (Thorazine)توهم و هذیان بیمار را كم می كنند ولی سایر داروهای ضد روان پریشی مانند كلورازیل بیمار را سر حال می آورند و تقویت می كنند.

تاثیر اصلی اینگونه داروها كاهش یا حذف نشانه های روان پریشی از جمله توهم، هذیان، گوشه گیری و بی احساسی است و برای آرام نگاه داشتن بیماران ساخته نشده اند.

مكانیسم اصلی اغلب این داروها مهار گیرنده های دوپامینی در مغز است. داروهای آنتی سایكوتیك جدیدتر، اغلب عوارض آنتی كولینرژیك كمتری دارند.

قرص "Abilify MyCite" حاوی حسگر تولید شده از مس، منیزیم و سیلیكون است كه زمانی كه اسیدهای معده آغاز به فرایند هضم می كنند، یك سیگنال الكتریكی تولید می كند.

پچ همراه این قرص كه باید روی قفسه سینه چسبانده شود، زمان و تاریخ را وقتی كه سیگنال را شناسایی می كند به اپلیكیشن تلفن همراه ارسال می كند. سپس می توان این اطلاعات را با پزشك یا اعضای خانواده به اشتراك گذاشت.

در حالی كه انتخاب قرص دیجیتال به صورت داوطلبانه است، بدین مفهوم كه شما باید به پوشیدن یك پچ رضایت داشته باشید.

ضمنا برخی از متخصصان پزشكی نگران هستند كه بیمه گران ممكن است انگیزه ها و تبلیغات زیادی عرضه دهند تا مردم احساس كنند مجبور به استفاده از آن هستند.

این قرص همینطور ممكن است در نهایت به عنوان وسیله ای به عنوان وعده یا رهایی بیماران از بیمارستان های روانپزشكی مورد نیاز باشد و به مقامات یك راه آسان برای ردیابی افراد داده می گردد.

گفته می گردد داروهایی كه می توانند ردیابی شوند، مزایای زیادی دارند. آنها می توانند به متخصصان پزشكی كمك كنند تا بر مصرف داروی افراد سالخورده نظارت داشته باشند، چون كه آنها گاهی فراموش می كنند داروهای خویش را مصرف كنند.

پزشكان می توانند از این گونه قرص ها استفاده كنند تا اطمینان حاصل شود كه بیماران بعد از جراحی، بیش از حد داروی آرام بخش شبه مخدر مصرف نمی كنند، چون كه می تواند به اعتیاد تبدیل شود.

محققان می توانند از آنها استفاده كنند تا اطمینان حاصل شود كه شركت كنندگان در آزمایش های بالینی به درستی برای دریافت دقیق ترین نتایج ممكن از داروهای تجربی خود استفاده می كنند.



 

1396/08/24
21:48:30
5.0 / 5
5028
تگهای خبر: فناوری , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما