تشکیل کمیته های تخصصی تحقق شعار سال توسط بسیج اساتید

تشکیل کمیته های تخصصی تحقق شعار سال توسط بسیج اساتید به گزارش این با من، رئیس سازمان بسیج اساتید از ضرورت تشکیل کمیته های تخصصی در جهت تحقق شعار سال و احصای ظرفیت های علمی و پتانسیل های پژوهشی موجود در سازمان بسیج اساتید اطلاع داد.


به گزارش این با من به نقل از ایسنا، محمدرضا مردانی در نشست با دانشگاهیان سبزوار ضمن اشاره به این که باید از همه ظرفیت ها برای تحقق شعار سال استفاده کرد، اظهار داشت: «مهار تورم و رشد تولید» از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری است و سازمان بسیج اساتید باید با ایجاد کمیته های تخصصی در سطح دانشگاه ها نقش خویش را در این خصوص ایفا کند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تحقق تمدن سازی نوین اسلامی و رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را همچون راهبردهای بسیج اساتید دانست و اظهار داشت: کمک به کارآمدی نظام حکمرانی، انسجام بخشی و اعتلای سازمانی و کمک به اعتلای آموزش عالی کشور از مأموریت های مهم سازمان بسیج اساتید کشور است.
مردانی ضمن اشاره به این که امروز دشمن از جنگ نظامی ضد ملت ایران کاملا ناامید شده است، عنوان کرد: با تغییر استراتژی دشمنان، نظام امروز با جنگ ترکیبی بسیار پیچیده ای روبه رو است.
وی ادامه داد: در خط مقدم این نبرد شما اساتید دانشگاه ها و به تعبیر رهبر انقلاب فرماندهان و افسران جنگ نرم هستید که نقش اساسی در خنثی سازی دسیسه های دشمنان دارید.
رئیس سازمان بسیج اساتید ضمن اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب، عنوان کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و طرح موضوعات حاشیه ای برای ایجاد تفرقه و دوقطبی سازی کاذب و پیشگیری از پیشرفت جامعه است.
وی ضمن اشاره به دستاوردهای چشم گیر نظام در حوزه های علمی عنوان کرد: امروز وظیفه اساتید بسیجی و ارزشی دانشگاه ها تشریح جایگاه رفیع علمی کشور در جهت جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب و دغدغه های مقام معظم رهبری برای نسل جوان و ایجاد امیدبخشی در مقابل هجمه های دشمنان انقلاب در جهت یاس و ناامیدی جوانان است.
رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه ضمن اشاره به دیدار رهبری با دانشجویان، اظهار داشت: دانشجوی عزیزی در این دیدار اظهاراتی داشتند در خصوص این که اگر از همان ابتدا در همه مسائلی که پیش می آمد، رفراندوم برگزار می کردید، حالا دیگر حساسیت در این مساله وجود نداشت که معظم له در چارچوب سوالاتی به دغدغه این دانشجو پرداختند و فرمودند مگر مسائل متعدد کشور قابل رفراندوم است؟ چطور می شود رفراندوم کرد، در مسائلی که تبلیغات می شود کرد، از همه طرف حرف می شود زد؟ اصلا یک کشور را شش ماه درگیر بحث و جدل و گفتگو و دوقطبی سازی می کنند به جهت اینکه یک مساله ای رفراندوم بشود. در همه مسائل رفراندوم بکنیم؟
مردانی تصریح کرد: پس از این بیانات، برخی در فضای مجازی و رسانه ای آغاز به فضاسازی ضد این بیانات روشن و واضح کردند، در صورتیکه در جمهوری اسلامی با برگزاری چند رفراندوم و بیشتر از ۴۰ انتخابات بارها به آرای مردم توجه شده است و این در بعضی از کشورهای مدعی دموکراسی هم سابقه ندارد.
وی افزود: این مورد سبب شد که گروهی از ورشکستگان سیاسی که متاسفانه عناوین دانشگاهی را بر روی خود گذاشته اند، اطلاعیه ای صادر کرده و از مقام معظم رهبری بخواهند که حرف خودشان را تصحیح کنند، این ها دنباله های همان جریان هایی هستند که در فتنه ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ با گرا دادن به دشمنان سبب شدند حلقه تحریم ها برای ملت ایران تنگ تر شود.
مردانی اضافه کرد: جالب اینجاست که باوجود این که نظام بارها مداخله در جنگ اکراین و روسیه را رد کرده در این بیانیه به شکلی این مورد مطرح گردیده است و سعی شده با افترا زنی بستری برای سو استفاده دشمنان نظام فراهم گردد.
وی ادامه داد: خیلی از مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی که امروز جامعه با آن دست به گریبان است نتیجه ناکارآمدی مدیریتی جریان خاص سیاسی است که سال ها مسئولیت و مدیریت کشور را در اختیار داشته اند و امروزه با حاشیه سازی تلاش می کنند مسیر حرکت و پیشرفت انقلاب را منحرف کنند.
مردانی اضافه کرد: سازمان بسیج اساتید با رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه درصدد کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور است.
وی افزود: ایران اسلامی امروزه کانون ایستادگی و محور مقاومت و سبب دلگرمی مسلمانان و مظلومین جهان است و به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل گشته است.
مردانی ضمن اشاره به تقویت رویکرد علمی و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور، عنوان کرد: در همین راستا و برای توسعه نقش آفرینی تخصصی این سازمان، پارسال جشنواره علمی شهید چمران برگزار شد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اشاره به پیگیری جهت اصلاح آئین نامه اجرایی بسیج اساتید، اظهار داشت: امیدواریم با اصلاح این آئین نامه که مصوب سال ۱۳۸۰ در شورایعالی انقلاب فرهنگی است، برخی خلاهای موجود برطرف و نقش اساتید بسیجی و بسیج اساتید در دانشگاه ها پررنگ تر و موثرتر شود.
وی از سازمان بسیج اساتید و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بعنوان دو بازوی پرارزش و اثرگذار در حوزه حفظ و تعالی ارزش های انقلاب اسلامی در دانشگاه نام برد و عنوان کرد: فلسفه تشکیل بسیج اساتید تحقق اهداف عالیه دانشگاه اسلامی و تمدن نوین اسلامی در جهت مرجعیت علمی دانشگاه ها است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، مردانی با تکیه بر این که بسیج اساتید از دانشگاه جدا نیست، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید باید در خدمت دانشگاه و در کنار مدیریت دانشگاه خودش را ملتزم به دانشگاه بداند و در مأموریت ها و اولویت های دانشگاه میدان دار و پیشگام باشد.



1402/02/06
11:38:01
5.0 / 5
300
تگهای خبر: آموزش , اساتید , پژوهش , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما