در جریان بازدید از پارك علم و فناوری دانشگاه شریف

منادی: کمیسیون آموزش، حوزه آموزش کشور را یکپارچه می بیند

منادی: کمیسیون آموزش، حوزه آموزش کشور را یکپارچه می بیند به گزارش این با من، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، اظهار داشت: گردش مالی شرکت های دانش بنیان یک سوم کل بودجه دولت می باشد.


به گزارش این با من به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس امروز از بخش های مختلف پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.
علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در این جلسه بر ضرورت پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک های علم و فناوری در کشور اصرار کرد و اظهار داشت: سال قبل گردش مالی شرکت های دانش بنیان یک سوم کل بودجه دولت بوده است پس می توان با پشتیبانی از اقتصاد دانش بنیان اقدامات بزرگی انجام داد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس حوزه آموزش کشور را بصورت یکپارچه می بیند، اظهار داشت: این کمیسیون برای تعیین تکلیف آموزش صفر تا ۶ ساله ها مصوبه ای داشت و متولی مهدهای کودک را از سازمان بهزیستی به آموزش وپرورش تغییر داد.
وی افزود: بعد از آن کمیسیون آموزش برای بهبود شرایط آموزش وپرورش و اجرای سند تحول بنیادین، قانون رتبه بندی معلمان را مصوب کرد و رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این قانون در نظر گرفت که تا حالا نیز پرداخت های علی الحسابی به معلمان انجام شده و حقوق معلم از ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان با قانون کمیسیون آموزش افزایش پیدا کرد.
منادی سفیدان افزود: در ادامه کمیسیون رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق هیات علمی اساتید دانشگاه های وزارت علوم با وزارت بهداشت در نظر گرفت که بر طبق مصوبه مجلس حقوق اعضای هیات علمی باید ۶۰ درصد افزایش می یافت که با ۳۰ درصد آن موافقت شد.
رییس کمیسیون آموزش اشاره کرد: کمیسیون آموزش همین طور برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان نیز رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان را از محل تعرفه گذاری واردات خودرو های سنگین پیش بینی کرده که این عدد نیز به شرکت های دانش بنیان در امتداد اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان اختصاص پیدا می کند.
منادی سفیدان افزود: همین طور اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با مصوبه کمیسیون دو برابر و ۳ هزار میلیارد تومان به آن اضافه گردید.
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اشاره کرد: مجموع این ارقام و مصوبات کمیسیون آموزش به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد که در حقیقت این رقم ۱۱ درصد بودجه کل دولت می باشد که کمیسیون از دولت به مردم و حوزه آموزش مختص کرده است.
منادی سفیدان در مورد مسائل و مشکلات مطرح شده از طرف مسئولان دانشگاه شریف و شرکت های دانش بنیان نیز، اظهار داشت: این مسائل و موارد همچون مستقل بودن اعتبارات دانشگاه ها در امتداد نظارت بر حسن اجرای قوانین مصوب پیگیری خواهد شد.
بر طبق این گزارش، در این جلسه مشترک، جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف، فرخی معاون پارلمانی وزارت علوم و اعضای هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف داشتند.
در این جلسه، جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف آمار و اطلاعاتی از تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، اعضای هیات علمی، فارغ التحصیلان این دانشگاه و کارهای پژوهشی و کارهای پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به اعضای کمیسیون ارائه و بر ضرورت مستقل بودن بودجه دانشگاه ها اصرار کرد.




منبع:

1401/10/12
17:57:45
5.0 / 5
318
تگهای خبر: آموزش , اساتید , اطلاعات , پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما