در ۶ حیطه علمی؛
اعلام جزییات چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور
این با من: جزییات چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور اعلام گردید و موضوعات مدیریت منابع در کسب و کارهای دانش بنیان، تعارض منافع در سیستم سلامت کشور به این دوره از المپیاد راه یافتند.
به گزارش این با من به نقل از مهر، دبیرخانه استعدادهای درخشان و امور نخبگان وزارت بهداشت جزییات چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور را اعلام نمود. چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت انجام می شود. در این دوره موضوعات حیطه های ۶ گانه شامل «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، «کلیات آموزش پزشکی»، «ابعاد سلولی مولکولی سلامت روان (Cellular and Molecular aspects of Mental Health)»، «مدیریت منابع در کسب و کارهای دانش بنیان»، «تعارض منافع در سیستم سلامت کشور»، «تحلیل و نقد پژوهش های زیست پزشکی از منظر علوم انسانی سلامت» است. حیطه استدلال بالینی: دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی) حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی حیطه تفکر علمی در علوم پایه: ابعاد سلولی مولکولی سلامت روان (Cellular and Molecular aspects of Mental Health) حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم: مدیریت منابع در کسب و کارهای دانش بنیان حیطه مدیریت نظام سلامت: تعارض منافع در سیستم سلامت کشور حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت: تحلیل و نقد پژوهش های زیست پزشکی از منظر علوم انسانی سلامت مرحله اول (آزمون غربالگری) چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور پنجشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ در دانشگاه های منتخب مناطق آمایشی و مرحله دوم در شهریور ۱۴۰۱ انجام می شود. دبیرخانه چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در توضیحاتی درباب منابع آزمون های مرحله اول انفرادی (غربالگری) حیطه های استدلال بالینی و تفکر علمی در علوم پایه اعلام نموده است: با توجه به این که موضوع المپیاد در حیطه استدلال بالینی، چهار فیلد ماژور پزشکی عمومی (داخلی، اطفال، جراحی، زنان) است، بدین سبب رفرانس های معمول دوره پزشکی عمومی قابل استفاده می باشد ولی این به مفهوم آن نیست که سئوالات دقیقاً از متن کتب رفرانس طرح می شود. دانشجویان در صورتیکه می خواهند با مفاهیم استدلال بالینی و و آزمون های آن آشنا گردند می توانند به کتاب استدلال بالینی نوشته دکتر علیرضا منجمی مراجعه کنند. در حیطه تفکر علمی در علوم پایه طبق روال سالهای قبل منبع خاصی معرفی نمی گردد. مناطق آمایشی ۱۰ گانه علوم پزشکی دارای سهمیه در المپیاد هستند که منطقه یک آمایشی ۷۸ دانشجو، منطقه دو آمایشی ۵۹ دانشجو، منطقه سه آمایشی ۳۸ دانشجو، منطقه چهار آمایشی ۴۷ دانشجو، منطقه پنج آمایشی ۷۱ دانشجو، منطقه شش آمایشی ۵۰ دانشجو، منطقه هفت آمایشی ۴۶ دانشجو، منطقه هشت آمایشی ۵۱ دانشجو، منطقه ۹ آمایشی ۶۴ دانشجو، منطقه ۱۰ آمایشی ۷۷ دانشجو سهمیه دارند. دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۴۲۴ دانشجو و دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵۷ دانشجو و در مجموع سهمیه این دوره از المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی ۵۸۱ دانشجو است. تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی و دانش آموختگانی که تا تاریخ برگزاری نخستین آزمون از مجموعه آزمون های کشوری المپیاد (آزمون غربالگری) در هر دوره کمتر از ۶ ماه از فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد می توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیلی در المپیاد شرکت نمایند. در حیطه مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت و حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم علاوه بر دانشجویان اعلام شده، دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هم می توانند شرکت نمایند.
منبع: این با من
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳