معاون دانشگاه تهران خبر داد:

منع خرید و فروش دخانیات در ۵۰۰ متری دانشگاه تهران

منع خرید و فروش دخانیات در ۵۰۰ متری دانشگاه تهران به گزارش این با من معاون دانشجویی دانشگاه تهران در جهت اجرای دانشگاه بدون دخانیات از منع خرید و فروش دخانیات تا ۵۰۰ متری این دانشگاه اطلاع داد.



به گزارش این با من به نقل از مهر، سعید حبیبا بامداد امروز در نشست تخصصی دانشگاه بدون دخانیات که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات به صورت مجازی و حضوری در دانشگاه تهران برگزار شد ضمن اشاره به مضرات مصرف دخانیات اظهار داشت: سالانه ۸ میلیون نفر به علت مصرف دخانیات فوت می کنند هر ۴ ثانیه یک نفر به علت مصرف دخانیات جان خویش را از دست می دهد ۷ میلیون نفر به علت استعمال مستقیم دخانیات و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به علت این که به صورت غیر مستقیم در معرض دود دخانیات قرار گرفته اند جان خویش را از دست می دهند.
وی افزود: برای همین بسیاری از کشورها قوانین در ارتباط با منع مصرف دخانیات را تصویب کرده اند در کشور ما هم سال ۸۵ قانون کنترل و مبارزه با دخانیات در امکان عمومی توسط مجلس تصویب گردید.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران در برنامه راهبردی ۵ ساله خود برنامه ریزی جامعی در ایجاد محیط سالم دانشگاهی پیشبینی کرده است.
وی اضافه کرد: ارکان دانشگاه بدون دخانیات در ۵ محور برنامه ریزی شده است که میتوان به تدوین و ابلاغ خط و مشی دانشگاه بدون دخانیات، پیگیری و منع خرید و فروش دخانیات تا ۵۰۰ متری مرکز دانشگاهی، جلوگیری از مصرف دخانیات و تبلیغ آن و قطع مصرف دخانیات اشاره نمود.
حبیبا با اشاره با اقدامات صورت گرفته برای اجرایی شدن دانشگاه بدون دخانیات اظهار داشت: بودجه ای به این منظور تصویب شده است، اطلاع رسانی درباره دانشگاه بدون دخانیات انجام شده، لوگوی دانشگاه بدون دخانیات در سایت دانشگاه تهران بوجود آمده است، در سربرگ های دانشگاه، دانشگاه بدون دخانیات درج خواهد شد، یک صفحه در سایت دانشگاه به نام سایت دانشگاه بدون دخانیات بوجود آمده که اخبار مربوطه در آنجا بارگزاری می شود.
وی اضافه کرد: با معاونت آموزشی دانشگاه هم هماهنگی شده که طی مذاکره با سازمان سنجش در دفترچه های کنکور، دانشگاه تهران بعنوان دانشگاه بدون دخانیات معرفی شود تا دانشجویان با آگاهی از این مساله که این دانشگاه، دانشگاهی بدون دخانیات است، مبادرت به انتخاب رشته کنند.


منبع:

1400/03/10
10:51:15
5.0 / 5
897
تگهای خبر: آموزش , تخصص , دانشجو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما