بنیانگذاران استارت آپ های موفق از تجربه هایشان می گویند

بنیانگذاران استارت آپ های موفق از تجربه هایشان می گویند این با من: استارت آپ واژه ای است كه در سال های اخیر در اخبار دنیای فناوری به كرات شاهد استفاده از آن در توصیف كمپانی های نوپایی هستیم كه راهكارهای جدیدی را برای حل مشكلات و مسائل موجود در دنیای فناوری مطرح می كنند.


در واقع استارت آپ را یك تجارت نوپا در قالب یك كمپانی، شركت یا سازمان موقت تعریف می كنند كه به دنبال تولید و راه اندازی یك مدل تجاری جدید در زمینه خاصی است. نوآوری بعنوان شاخصه اصلی استارت آپ مطرح است و در باور عمومی، استارت آپ ها اغلب ماهیتی در رابطه با فناوری دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، صالحی بنیانگذار یك استارت آپ موفق در سومین رویداد كارآفرینی نت تلنت (8NET TALENT 201) كه به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و موسسه خیریه شجره طیبه در تالار ادب اصفهان برگزار شد، اظهار نمود: رمز موفقیت یك استارت آپ، كشف نیازها و خواسته ها، پرورش ایده كسب و كار و در نهایت اجرا و فروش آن است كه در هرم آبراهام مازلو، نظریه پرداز كلاسیك مدیریت به آن پرداخته شده است.
میلاد صالحی افزود: به اعتقاد "مازلو" نیازهای آدمی از یك سلسله مراتب برخوردار می باشند كه رفتار افراد در لحظات خاص تحت تأثیر شدیدترین نیاز قرار می گیرد. تا وقتی نیازها در یك مرحله برآورده نشود، شخص به مرتبه بعدی نمی اندیشد؛ در كشور ما اغلب افراد در مراتب اول و دوم قرار دارند و بنابراین اتفاقات خاصی را شاهد نیستیم.
موسس یك وب سایت، مهم ترین نكات برای شروع كسب و كار را در وهله اول داشتن تمركز دانست و اضافه كرد: اگر تصمیم گرفتید در مسیری حركت كنید، برای رسیدن به هدف باید تمركز داشته باشید. بعد از آن از استراتژی خوكی پرهیز كنید، به این مفهوم كه بدانید برای رسیدن به هدف چه چیزهایی را خرج و از چه چیزهایی باید پرهیز كنید.
برنده بهترین بازی موبایل در سال 91، افزود: برای شروع كسب و كار و تشكیل تیم همكاری، داشتن شخصیت افراد را بر تخصص ترجیح دهید، چراكه تخصص در ادامه راه با استفاده از تجربه به دست می آید، اما شخصیت افراد به راحتی قابل تغییر نیست.
صالحی، ساده فكر كردن را یكی از مهم ترین راه های رسیدن به موفقیت معرفی نمود و اضافه كرد: افراد در شروع كسب و كار جدید باید با روش های حل مسئله آشنا باشند. داشتن چك لیست در زمینه اموری كه بیشتر از یكبار در فرآیند كاری با آن مواجه هستید هم شرط اساسی برای جلوگیری از هدر رفت وقت است.
وی خاطرنشان كرد: اگر تیم دارید یا در حال تشكیل تیم هستید، حتما از تخصص كسی كه مسلط به بازاریابی و فروش است استفاده كنید. بدانید كه تخصصی كه منجر به فروش نشود ارزشی ندارد. فروش عامل انگیزه تیم خواهد بود و پیشرفت شما را تضمین می نماید.
مجری و مشاور پروژه های اندرویدی و بازی موبایل تصریح كرد: برای تولید محصول همواره از آخر به اول بروید، به این مفهوم كه اول ببینید بازار فروش محصول شما به چه صورت است، با این كار انگیزه كاری شما بالا می رود، علاوه بر اینكه به خوبی می دانید ذائقه مشتری چیست و چه چیزی باید تولید كنید. یك كارآفرین نباید از تنهایی شكست بترسد. بلكه باید از معجزه شكست های زندگی اش درس بگیرد.

داشتن برنامه اصلی ترین عامل موفقیت كسب و كار نوپا
مجید علوی زاده، بنیانگذاروب سایت مجید آنلاین هم در این رویداد، تجربه موفق خود در تولید یك استارت اپ فعال را معرفی نمود و در نهایت بعنوان شخصی كه بعد از 15 سال كسب و كار خویش را جمع آوری كرده از تجربه شكست موفقش برای حضار سخن گفت.
وی، داشتن برنامه را اصلی ترین عامل موفقیت كسب و كار نوپا دانست و اظهار داشت: جدا از داشتن برنامه دراز مدت باید برنامه ریزی كوتاه مدت هم برای خود داشته باشید.
موسس مدرسه استانداردهای وب افزود: برای رسیدن به یك كسب و كار موفق باید حتما تیم داشته باشید و برای رسیدن به هدف باید هزینه كنید. علاوه بر اینكه در كار تیمی نباید تعارف داشته باشید. رفاقت را از كار جدا كنید و همه اعضای تیم را به یك دید نگاه كنید.
علوی زاده، تطبیق با شرایط موجود را عاملی دیگر در موفقیت كسب و كار معرفی نمود و اظهار داشت: در نهایت تصمیم گیری برای ادامه كسب و كار یا به موفقیت می رسد یا شكست كه در هر دو حالت تجربه است.

مربی كارآفرین باید اول تجربه كند و سپس آموزش دهد
در ادامه مهدی علیپور، موسس استارتاپ فراكتاب از تجربه حضورش در سیلیكون ولی آمریكا با حضار سخن گفت.
وی اظهار نمود: حتما شما بارها شنیده اید كه ایده مهم نیست و اجرا مهمتر هست. این حرف كاملا درست است، اما نكته جالب اینكه در اكوسیستم های پیشرفته كارآفرینی، سرمایه گذارها و شتابدهند ها در وهله نخست، به ایده و هسته مفهومی توجه می كنند و انتظار دارند كسی كه صاحب ایده است در مورد ایده تحقیق كرده باشد و حتی در خیلی از موارد براشون رسیدن به یك MVP مهمتر است.
علیپور با تاكید بر اینكه دورانی سرمایه گذاری بر روی ایده خام گذشته است، خاطرنشان كرد: به علت بلوغ اكوسیستم، تمام كارآفرینان باید با مفاهیم اعتبار سنجی داشتند یك تیم طلایی استارت آپ آشنایی داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه مربی كارآفرین باید اول تجربه كند و سپس آموزش دهد، اظهار نمود: یك منتور قوی باید در محیطی عملی آموزه های خویش را تجربه كرده و بتواند آنرا به دیگران انتقال دهد.
علیپور از تجربه حضورش در مجموعه Coding Dojo در آمریكا برای حضار سخن و اظهار داشت: كدینگ جو یك مدرسه سنتی آموزش با برنامه های آموزشی چند ماهه ( معمولا ۳ ماهه) است كه شما هر روز از ساعت ۹ تا ۵ پس از ظهر باید در آنجا حضور داشته باشید. كل دیوارهای این مجموعه آموزشی وایت بورد دارد و بامداد ها دانشجویان ابتدا باید چالش های الگوریتم نویسی رو حل و بعد سراغ برنامه نویسی بروند. در این كلاس ها افرادی از سن ۱۱ سال تا سن ۴۵ سال از آرایشگر گرفته تا وكیل حضور داشتند.
او همینطور به مصاحبه های شغلی خود در آمریكا اشاره نمود و اضافه كرد: یك قسمت از مصاحبه شغلی برنامه نویسی چالش های الگوریتیمی است كه شما باید بدون داشتن كامپیوتر روی یك تخته كدنویسی كنید. در این مصاحبه ها بیشتر بر مهارت حل مسئله تمركز دارند.

راه اندازی استارت آپ زمان و تعهد می خواهد
پشوتن پور پزشك، هم بنیانگذار یك استارتاپ دیگر یكی دیگر از سخنرانان نت تلنت 2018 بود كه رمز موفقیت فروشگاه اینترنتی بامیلو را داشتن تیم قدرتمند آن دانست و اظهار داشت: در كسب و كار خودمان یك فرهنگ بوجود آورده ایم نه یك بیزینس ساده.
وی با اشاره به اینكه ایده به تنهایی كاربرد ندارد، خاطرنشان كرد: داشتن تیم قدرتمند برای پیشرفت كسب و كار بسیار مهم می باشد. بزرگترین هزینه باید برای داشتن تیم قدرتمند صورت گیرد و این تیم فرهنگ شركت را می سازد، توانایی ها را تكمیل و در نهایت سرمایه گذار جذب می كند.
بنیانگذار فروشگاه اینترنتی با اشاره به تجربه های موفق در فروشگاه اینترنتی، اظهار نمود: برای داشتن تیم قدرتمند، به دنبال افرادی باشید كه استعداد پیشرفت كمك به پروژه شما را داشته باشند. هیچگاه سراغ ادمی كه افق دیدش محدود است نروید و در نهایت به دنبال افرادی باشید كه تمركز و تعهد دارند.
پور پزشك تصریح كرد: راه اندازی استارت آپ زمان و تعهد می خواهد. در نظر داشتن باشید كه استارت آپ برای عملی كردن ایده باشد نه پیدا كردن یك شغل و كسب درامد مالی.

ارائه چاره منحصر به فرد، رمز رسیدن به موفقیت استارت آپ
حسین طالبی، بنیانگذار شركت مهندسی هم در این رویداد، عرضه چاره منحصر به فرد را رمز رسیدن به موفقیت استارت اپ دانست و اظهار داشت: شركت استارت اپ نوپا باید توان رقابت با رقبا را داشته باشد. برای تحقق موفقیت شركت تلاش كنید مشتری مدار باشید و ثبات مدیریتی را حفظ كنید.
وی، خروج هیئت مدیره از مسئولیت های رسمی شركت را یكی از مهم ترین عوامل رسیدن به موفقیت معرفی نمود و اظهار داشت: در شركت ما از این نكته استفاده شد و موفقیت بسیاری به دست آمد. یكی از راهكارهای مهم تبلیغات مناسب در نمایشگاه ها است.

برای رسیدن به موفقیت استارت آپ خسته نشوید
وحید رجبلو، مؤسس یك استارت آپ دیگر هم در بخش پایاینی رویداد نت تلنت 2018، اظهار نمود: شركت ما استارتاپی با هدف عرضه خدمات و كالاهای مناسب برای افراد دارای معلولیت است و در واقع تلاش می كند تا با كمك فناوری و بر بستر اینترنت، تجارت آنلاین نوینی در ایران به وجود آورد. ماموریت اصلی، افزایش ضریب نفوذ اینترنت و فناوری در بین معلولین و برقراری ارتباط بهتر میان كسب وكارها و اقشار مختلف جامعه است.
رجبلو، رمز رسیدن به موفقیت را پشتكار دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت استارت آپ هیچگاه خسته نشوید. از شكست نترسید و در صورت بروز شكست باز هم به راه خود ادامه دهید.
به گزارش این با من به نقل از ایسنا، همایش نت تلنت 2018 برای سومین سال متوالی با همكاری خیریه شجره طیبه و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در اصفهان برگزار گردید. این همایش با هدف آشنایی جوانان با اكوسیستم كارآفرینی و استفاده از تجربیات كارآفرینان موفق، میزبان كارشناسان و اساتید حوزه كارآفرینی بود.



1397/08/11
23:32:53
5.0 / 5
24
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
این با من - انجام پروژه
inbaman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت این با من محفوظ است

این با من

انجام پروژه های شما