انتشار كتاب محققان ایرانی درباره فرآورده های زیست پزشكی توسط اسپرینگر

انتشار كتاب محققان ایرانی درباره فرآورده های زیست پزشكی توسط اسپرینگر به گزارش این با من كتاب Biomedical Product Development: Bench to Bedside توسط ناشر بین المللی اسپرینگر (Springer) منتشر گردید.

به گزارش این با من به نقل از ایسنا، کتاب "Biomedical Product Development: Bench to Bedside" که به دعوت موسسه بین المللی Springer از تیم Editorial، با حضور دکتر بابک ارجمند رئیس مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی و سرپرست تیم، دکتر مولود پیاب از مرکز تحقیقات چاقی و عادات غذایی و پریسا گودرزی از مرکز تحقیقات ضایعات مغزی و نخاعی به رشته تحریر درآمده بود، منتشر گردید.
این کتاب که مراحل نگارش آن از سال ۲۰۱۸ شروع شده و در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسیده است، دربرگیرنده مفاهیم اساسی زنجیره تولید فرآورده های زیست پزشکی شامل محصولات سلولی، دارویی و نظایر آن است.
در این کتاب همه فرایندهای آماده سازی یک محصول Biomedical از ابتدایی ترین مراحل ایده تا مطالعات آزمایشگاهی و تجربی، مطالعات حیوانی، کارآزمایی های بالینی و نهایتا فازهای ورود به حوزه تجاری سازی مورد بحث قرار گرفته است.
همچنین، این کتاب اطلاعات اولیه و بنیادینی را در اختیار جامعه وسیعی متشکل از دانشجویان، پژوهشگران و متخصصین حوزه زیست پزشکی قرار می دهد و آنها را با چگونگی طراحی اصولی یک مطالعه تجربی بمنظور انجام مطالعات پیش بالینی و نیز طراحی و اجرای کارآزمایی بالینی و در نهایت نیل به یک محصول بیولوژیک استاندارد آشنا می کند.
اصول و ملاحظات اخلاقی مربوط به مراحل مختلف این زنجیره نیز همچون اطلاعات سودمندی است که مطالعه این کتاب در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این کتاب متشکل از ۱۳ فصل و با مشارکت ۲۷ نویسنده شامل اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و سایر متخصصان همکار مرکز تحقیقات سلول درمانی و پزشکی بازساختی در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی توسط موسسه Springer منتشر گردید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

1399/02/14